Doprava – Dopravní studie k Zásadám územního rozvoje JMK
Územní studie nadřazené dálniční a silniční sítě v jádrovém území OB3 metropolitní rozvojové oblasti Brno
Aktualizováno dne 28. 8. 2018
Jedná se o územní studii dálniční a silniční sítě metropolitní oblasti Brno (BMO), která bude podkladem pro aktualizaci Zásad územního rozvoje a navrhne trasování komunikací v BMO. Pro Šlapanice je mimořádně významná, protože by měla navrhnout i uspořádání silniční sítě v oblasti Šlapanic (obchvat Slatiny, napojení Šlapanic na dálnici D1 a na Brno i Vyškov).
Územní studie pro Brno a okolí
Zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje
Dosavadní průběh aktivit města:
2018 – Šlapanice podaly následující připomínky k připravované územní studii:
- Prodloužení obchvatu Slatiny do celistvé podoby k MUK Slatina (pro výjezd na Prahu) v trase mezi dálnicí D1 a ulicí Za Kostelem
- Převedení tzv. "západního obchvatu Šlapanic" v blízkosti Brněnských polí do rezervy pro místní komunikaci
- Novou MUK Tvarožná (Rohlenka) pro výjezd na Vyškov
- Vypuštění tzv. Jihovýchodní tangenty – další komunikace II. třídy, která by měla vést mezi Šlapanicemi, Kobylnicemi a Ponětovicemi a sloužit k obsluze původně plánovaných průmyslových ploch v Tuřanech, Dvorskách, Slatině a Šlapanicích.
2017 – Šlapanice připomínkovaly zadání územní studie:
- Navrhují zanesení obchvatu Slatiny jako komplexní komunikace pro odvedení dopravy a zprůchodnění území, tj. od křižovatky Hviezdoslavova po ulici Řípskou a napojení na D1
- Navrhují napojení Šlapanic na D1 realizací komplexního obchvatu Slatiny
- nesouhlasí s Jiihovýchodní tangentou kvůli fragmentaci území a z obavy z přivedení další dopravy na území Šlapanic, které dosud dopravou zasaženo není. Šlapanice už nyní nesou zvýšenou dopravní zátěž kvůli významným dopravním stavbám na svém území: dálnice D1, letiště Brno – Tuřany, plánovaná vysokorychlostní trať.
Termín
12/2018
STAV PROJEKTU
Legenda
Nezahájeno.
Právě probíhá.
Ukončeno.